Obiective
- descrierea propriei persoane
- cantarirea aspectelor pozitive si a celor negative
- comunicarea de informatii despre sine
Fiecare elev primeste o fişa si va bifa adjectivele care-l descriu cel mai bine.
Click dreapta pe imagine --> open link in new window
Fiecare elev primeste fişa, si va bifa adjectivele care-l descriu cel mai bine. Insumarea adjectivelor va oferi o oglinda a imaginii de sine a elevilor. Este posibil ca unii elevi sa aleaga preponderent cuvinte negative, caz in care se poate solicita colegului de banca sa marcheze adjectivele care considera ca-l descriu si elevul in cauza va realiza acelasi lucru pentru acesta astfel incat elevii sa poata compara perspectiva lor asupra propriei persoane cu a altora. Li se poate cere elevilor sa-si motiveze alegerile facut. Exercitiul se poate desfasura pe grupuri de 4-6 elevi in care fiecare va completa individual fisa, dupa care ei vor povesti intre ei ce au scris. Se identifica aspectele comune si diferite ale membrilor grupului, iar un reprezentant algrupului va prezenta clasei caracteristicile grupului sau. Se poate discuta cu clasa ce se poate face pentru a remedia anumite aspecte mai putin pozitive. De exemplu daca un elev a marcat "singur" discutia poate continua pe tema "cum putem sa ne facem prieteni?"
Sugestii pentru profesori:
- ca mediator, incercati sa accentuati calitatile elevilor, precum si importanta unei imagini de sine pozitive. Adolescentii mai degraba isi vad defectele decat partile pozitive, multi dintre ei fiind foarte complexati in ciuda atitudinii ostentative pe care o afiseaza.
preluare din Jocul de-a viata
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu