Ghici cine sunt?

Obiective
  • autocunoastere/intercunoastere
  • dezvoltarea abilitatii de autoprezentare

Pentru inceput, fiecare elev primste cate un biletel (este bine ca aceste biletele sa fie identice), pe care isi va face o scurta caracterizare, de cateva randuri, evitand insa enumerarea unor trasaturi/caracteristici fizice. Fiecare isi scrie numele pe biletel. Aceasta prima erapa nu trebuie sa depaseasca 10 minute, pentru a ramane timp suficient pentru faza urmatoare.
Intr-o prima varianta, biletelel sunt adunate si introduse intr-o cutie . Profesorul va extrage cate un bilet si va citi continutul cu voce tare, fara a spune insa si numele de pe bilet. Clasa are rolul de a ghici cine a scris biletelul si de a argumenta alegerea.
O alta varianta a jocului s-ar desfasura in felul urmator: clasa este impartita in doua grupe fiind puse in cutii separate . Cei care trebuie sas ghiceasca cui ii apartine fiecare bilet sunt cei din grupa cealalta, care au un anumit timp (de exemplu 1 minut) pentru a se consulta asupra alegerii. castiga grupa care a ghicit cui apartin cele mai multe caracterizari.

Sugestii pentru profesori:
  • cand cititi biletele extrase din cutie incercati sa nu sugerati daca este vorba despre o fata sau un baiat; spuneti clasei ca veti citi biletele utilizand acelasi gen (masculin de exemplu)
  • discutiile ulterioare jocului pot porni de la intrebari de genul: "de ce credeti ca la unii colegi ati stiut despre cine era vorba si la altii nu?", "cum v-ati simtit daca ati fost identificat? Dar daca nu?", "Cum credeti ca putem recunoaste mai bine pe cineva?"etc
  • nu permiteti clasei sa critice sau sa comenteze carcaterizarile facute de colegi - acest lucru ar avea un efect deosebit de negativ asupra stimei de sine a unora dintre elevi
  • in cazul in care alegeti varianta concursului, spuneti clasei acest lucru doar dupa ce au terminat de scris caracterizarile - altfel, pot incerca sa induca deliberat in eroare "grupa adversa", denaturand astfel scopul exercitiului.
preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu