Obiective:
Pe o coala de hartie format A4 orientata pe orizontala fiecare elev deseneaza o linie pe care marcheaza la inceput momentul nasterii sale si undeva momentul prezent, dupa care marcheaza, utilizand creioane colorate evenimetele importante din viata sa, atat cele pozitive (in partea de sus a liniei) cat si pe cele negative (in partea de jos a liniei). Ulterior se poate realiza o discutie pe grupuri mici in care fiecare elev va expune pe rand ceea ce a desenat (doar ceea ce doreste sa impartaseasca cu ceilalti). In ambele modalitati de realizare a exercitiului se recomanda faza ultima in care se discuta cu toti elevii semnificatia acestor evenimente pe care le-au semnalat ca fiind cele care i-au marcat, de ce un anumit eveniment este important pentru cineva si uitat de altcineva, de ce acelasi eveniment are ecouri emotionale diferite, si cum ar fi mai bine sa gandim sau sa ne comportam in situatii de esec, respectiv de succes.
Observatii pentru profesori:
- indentificarea evenimentelor importante de pe parcursul vietii
- compararea unor perspective diferite asupre lumii la varste diferite
- compararea traseului personal cu experientele celorlati
Pe o coala de hartie format A4 orientata pe orizontala fiecare elev deseneaza o linie pe care marcheaza la inceput momentul nasterii sale si undeva momentul prezent, dupa care marcheaza, utilizand creioane colorate evenimetele importante din viata sa, atat cele pozitive (in partea de sus a liniei) cat si pe cele negative (in partea de jos a liniei). Ulterior se poate realiza o discutie pe grupuri mici in care fiecare elev va expune pe rand ceea ce a desenat (doar ceea ce doreste sa impartaseasca cu ceilalti). In ambele modalitati de realizare a exercitiului se recomanda faza ultima in care se discuta cu toti elevii semnificatia acestor evenimente pe care le-au semnalat ca fiind cele care i-au marcat, de ce un anumit eveniment este important pentru cineva si uitat de altcineva, de ce acelasi eveniment are ecouri emotionale diferite, si cum ar fi mai bine sa gandim sau sa ne comportam in situatii de esec, respectiv de succes.
Observatii pentru profesori:
- orientati discutia spre utilitatea gandirii pozitive in situatii de esec, respectiv spre acceptarea meritelor personale in cazuri de succes, precum si spre identificarea modului in care elevii au actionat atunci cand au inregistrat succes, respectiv ce ar fi putut sa faca diferit in cazuri de esec.
Preluare din Jocul de-a viata
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu