Toate materiale unui pedagog se acumulează în portofoliul său. Portofoliul ar trebui să conţină:
Partea I: Date personale
Partea I: Date personale
- Structura anului şcolar.
- Încadrarea (clase, nr. de ore).
- Orarul.
- Fişa postului.
- Calendarul activităţilor pe anul în curs.
- Curriculum vitae.
Partea II-a.: Activitatea la catedră
- Programa şcolară.
- Microprogramele pentru opţionalele propuse.
- Planificarea materiei (planificarea anuală şi pe unităţi de învăţare).
- Proiecte didactice.
- Teste de evaluare (teste predictive, rezultatele acestora şi observaţiile/concluziile ce se impun, testele sumative pentru fiecare unitate de învăţare sau testele date la sfîrşit de semestru sau an şcolar).
- Evaluarea alternativă (titlurile proiectelor, referatelor, eseurilor şi portofoliilor întocmite de elevi).
- Fişe de lucru (pe clase, pe nivel de performanţe vizat).
- Catalogul profesorului.
- Programa de pregătire pentru recuperarea cunoştinţelor.
- Lista materialului didactic existent.
- Fise cu asistente la ore.
Partea III-a: Performanţe
- Calendarul olimpiadelor şcolare.
- Descriptori de performanţă.
- Subiecte propuse.
- Tabel nominal cu elevii selecţionaţi şi pregatiţi pentru aceste concursuri.
- Planificarea pregătirii suplimentare şi prezenţa la pregătiri.
- Rezultatele obţinute la diferite faze.
Partea IV-a: Proiecte personale
- Cuprinde lista cu proiecte sau chiar proiectele pe care ni le-am propus pe o anumită perioadă.
Partea V-a: Perfecţionare
- Evidenţa clară a activităţilor de perfecţionare organizate la nivelul unitaţii de învăţămînt (catedra, consilii profesorale, diplome, certificate).
Partea VI-a: Materiale
- Scrisori metodice, regulamente, publicaţii, adrese, etc.
Partea VII-a: Activitatea ca diriginte
- Caietul dirigintelui
- Fişe personale ale elevilor.
- Comitetul de părinţi pe clasă.
- Reprezentanţii Consiliului elevilor.
- Planificările activităţilor curriculare şi extracurriculare.
- Tabel cu elevii problemă.
- Graficul şi tematica consiliului clasei.
- Graficul şi tematica şedinţelor cu părinţii.
Mulțumesc pentru material! îmi este foarte util !
RăspundețiȘtergerebuna,
RăspundețiȘtergeresunt destul de noua la catedra, predau engleza.
voiamu sa iti cer ajutorul.nu prea stiu cum se fac planificarile.am tot cautat modele pe internet si toate sunt de un singur fel-facute dupa anumite manale.nu stiu care e diferenta intre planificari anuale,pe unitati de invatare,de recapitulare etc
noi in facultate am avut modulu pedagogic dar nu ni s=a aratat mai nimic din pacate
ti-as fi foarte recunoscatoare daca ai posta niste modele de materiale sau linkur utile sau bibliografie.
multumesc
Bună seara, Sophie!
RăspundețiȘtergereDin acest an găsești modele de planificări pe site-ul MECTS, la adresa http://administraresite.edu.ro/index.php/articles/c975
Multe lucruri utile poți să găsești și în comunitățile profesorilor de pe didactic (http://www.didactic.ro/) și de pe edu.ro (http://forum.portal.edu.ro/)
Mult succes!
E foarte bine ca esti sincera! Stii cum e...gura pacatosului ,adevar graieste, tu macar esti pe cale si macar stii ce nu stii, si vrei sa te perfectionezi, dar sint altii care nu stiu cite urechi au in cap, dar vor sa fie respectati ca profi.Cred totusi ca ar trebui sa le fie rusine universitarilor aia care v-au luat banii, (direct sau de la buget) si nu si-au facut datoria,eu o consider o inselaciune..
RăspundețiȘtergereiti multumesc pentru tot ce faci pentru a ajuta cadrele didactice!
RăspundețiȘtergereAm 30 de ani vechime la catedra si nu vad eficienta acestui portofoliu decat o pierdere de timp si neuroni distrusi.Serios, cu ce ajuta acest portofoliu elevul???!!!
RăspundețiȘtergereE o întrebare retorică, da?
ȘtergereNumai bine :)