Cine sunt eu?

Obiective:
  • explorarea sentimentelor proprii, a viziunii interioare despre sine
  • comparara ideilor si valorilor proprii cu cele ale altor persoane

Se inmaneaza fiecarui participant cate o coala de hartie si se pun la dispozitie materiale. Daca acest lucru nu este posibil, se va cere anticipat elevilor sa aduca materialele necesare pentru realizarea exercitiului. Li se explica faptul ca vor avea de facut un colaj/desen care sa le ofere celorlalti o idee despre cine sunt ei. Se pot folosi simboluri, cuvinte, desene. Dupa ce colajele au fost realizate se vor solicita voluntari care vor prezenta clasei colajele, explicand de ce au ales anumite culori, imagini, simboluri etc. Se pot reliefa asemanarile/deosebirile cu alti colegi, dar si aspectele originale. Colegii sunt incurajati sa-i adreseze intrebari celui care prezinta, pentru a afla detalii suplimentare. Elevii pot fi intrebati daca a fost usor sau dificil de reallizat plansele si de ce, care au fost lucrurile comune care au aparut si daca acestea sunt comune si cu caracteristicile altor tineri. In final se poate discuta daca acest exercitiu i-a ajutat sa se cunoasca mai bine si ce anume au aflat despre propria persoana datorita acestui exercitiu.

Sugestii pentru profesori:
  • daca timpul nu permite realizarea colajelor in clasa, se poate cere elevilor sa se realizeze acasa si doar sa se faca prezentarea lor la ora de dirigentie si sa se discute pe marginea lor
  • aceasta activitate le permite elevilor sa isi explorere adevarata personalitate si apoi sa impartaseasca celorlalti ceva despre sine; de asemenea le oferea sansa de a-si explora sentimentele si perceptia interioara si sa afle ca ceilati au valori si viziuni asemanatoare.
  • este oferita posibilitatea formarii unei "echipe"
preluare din Jocul de-a viata

Variantă a acestui exercițiu:

Creați o poezie, completând versurile:
Eu sunt…
Aş vrea să ştiu…
Aud …
Văd…
Vreau…
Eu sunt…

Mă prefac …
Simt …
Ating…
Mă îngrijorează…
Plâng…
Eu sunt …

Ştiu…
Spun…
Visez…
Mă străduiesc…
Sper…
Eu sunt…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu