Ce cred eu, prietenii mei, majoritatea adolescentilor?

Obiective:
  • identifcarea unor convingeri personale
  • compararea acestora cu alte perspective
  • comunicarea de informatii despre sine

Acest exercitiu permite compararea a diverse perspective asupra aceleiasi probleme. Este un bun prilej de a identifica anumite idei care sunt vehiculate in grupurile de adolescenti si de aobserva situatii in care grupul exercita presiuni asupra opiniilor sau comportamentelor personale. Puteti sa alegeti si alte comportamente pe langa sau in locul celor incluse in fisa.
Profesorul distribuie fisele si fiecare elv va completa fisa din cele trei perspective (ce cred majoritatea adolescentilor, ce cred prietenii mei, ce cred eu)

click dreapta pe imagine --> open link in new window


O data ce toti au completat exercitiul, elevii vor impartasi colegilor de grup ce au scris fiecare din cele 8 situatii, dupa care se face o sinteza pe fiecare subgrup. Un elev din fiecare subgrup va nota pe scort pe o coala A3 parerea grupului sau si eventual purtatorul de cuvant va prezenta clasei aceasta sinteza. Dupa ce fiecare subgrup isi va prezenta opinia, se poate incepe o discutie cu privire la asemanarile si diferentele de opinii observate atat intre subgrupuri cat si intre cele trei perspective. Se poate incerca o negociere a celui mai bun punct de vedere, dar nu trebuie neaparat aduse la un numitor comun toate aceste opinii.

Sugestii pentru profesori:
  • compararea diferitelor perspective poate conduce la descoperirea unor presiuni pe care grupul de prieteni le exercita asupre unui elev.
  • in acest caz se paote discuta despre influenta pe care o au ceilati asupra noastra, despre stabilirea "granitelor personale", despre sustinerea punctului de vedere, despre "cum sa spunem nu" atunci cand simtim ca ceilalti ne imping sa facem ceva ce nu dorim.

preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu