Obiective:
Exercitiul de fata cere elevilor sa se gandeasca atat la "succesele mari" cat si la "micile reusite". Fiecare elev va primi fisa si va completa cele 6 casute ale acesteia:
Daca sunt elevi care nu gasesc ce sa scrie in vreo rubrica, incercatisa-i faceti sa se gandeasca de ce le e asa de greu sau de ce nu considera ca se pot si mandri de ceva sau de ce nu fac complimente altora.
Discutia poate ajunge la diferenta intre mandria realista (stima de sine) si orgoliu (in special la elevii mari), la importanta (re)cunoasterii meritelor personale si punerii in evidenta a calitatilor. Se poate realiza o discutie si pe subgrupuri in care fiecare fiecare elev din grup va prezenta colegilor ce a scris, unul dintre ei va face o sinteza a informatiilor prezentate si un purtator de cuvant (de preferat altul decat cel care a facut sinteza) va prezenta clasei discutiile din grup. Discutia finala se va face cu intreaga clasa.
Sugestii pentru profesor:
- identificarea unor situatii pozitive, de succes personal
- comunicarea de informatii despre sine
Exercitiul de fata cere elevilor sa se gandeasca atat la "succesele mari" cat si la "micile reusite". Fiecare elev va primi fisa si va completa cele 6 casute ale acesteia:
Daca sunt elevi care nu gasesc ce sa scrie in vreo rubrica, incercatisa-i faceti sa se gandeasca de ce le e asa de greu sau de ce nu considera ca se pot si mandri de ceva sau de ce nu fac complimente altora.
Discutia poate ajunge la diferenta intre mandria realista (stima de sine) si orgoliu (in special la elevii mari), la importanta (re)cunoasterii meritelor personale si punerii in evidenta a calitatilor. Se poate realiza o discutie si pe subgrupuri in care fiecare fiecare elev din grup va prezenta colegilor ce a scris, unul dintre ei va face o sinteza a informatiilor prezentate si un purtator de cuvant (de preferat altul decat cel care a facut sinteza) va prezenta clasei discutiile din grup. Discutia finala se va face cu intreaga clasa.
Sugestii pentru profesor:
- incurajati elevii sa vorbeasca despre succesele lor; in viata, vom fi pusi de multe ori in situatia "de a ne vinde" (atunci cand mergem la un interviu de exemplu) si de aceea e important sa ne cunoastem punctele tari si calitatile pe care ne putem baza.
- antrenati in discutie toti elevii, fiindca in fiecare clasa exista elevi mai vorbareti, care domina discutia, dar este important sa le oferim si celor mai tacuti sansa de a vorbi.
preluare din Jocul de-a viata
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu