Marketing personal


Când vrei ceva cu tot dinadinsul, întreg Universul conspiră în favoarea ta
Paolo Coelho

Harta carierei este un plan pentru o viaţă. Astăzi schimbarea locului de muncă a devenit ceva normal. Fiecare dintre noi este liber să muncească acolo unde valorile sale personale sunt respectate. Deşi pare dificil, demersul angajării sau obţinerii unui loc de muncă satisfăcător depinde de hotărârea şi de munca depusă în acest scop. Totodată, informarea, cunoaşterea specificului domeniului de interes şi a strategiilor de căutare a unui loc de muncă sunt câteva aspecte esenţiale de care trebuie să ţinem seama.

Orientarea în carieră este expresia unor talente personale sau aptitudini dominante. Pe măsură ce ele se intersectează cu interesele, motivaţiile şi valorile personale ale individului şi ale mediului extern, social şi economic, se poate ajunge la modelarea unui traseu profesional optim.

Consilierul în carieră este persoana care poate ajuta indivizii să se descopere mai uşor şi mai  corect; creează o experienţă de comunicare şi de orientare şcolara şi profesională spre domeniul potrivit, ajută la conturarea alternativelor pe care le au la dispoziţie şi la fixarea obiectivelor pe termen scurt şi mediu.

Cauzele eşecului primilor paşi în carieră sunt :
- necunoaşterea potenţialului personal şi a competenţelor în vederea abordării unuianumit traseu în carieră
- lipsa unei forme de asistenţă individualizată sau de grup în orientarea profesională
- lipsa unei comunicări eficiente între familie, tineri, profesori
- un nivel redus de informaţii privind sursele de dezvoltare profesională
- o slabă putere de decizie în planificarea viitorului
Ce este piaţa muncii? 

Locul unde se intersectează cererea şi oferta de muncă. Piaţa muncii continuă să fie instabilă, ca o consecinţă directă a perioadei de tranziţie. Analizând situaţia pe grupe de vârstă, se remarcă vulnerabilitatea populaţiei tinere, cuprinsă între 15-24 de ani. Această categorie de populaţie are cea mai mică rată de ocupare şi cea mai ridicată rată a şomajului. Astfel, în rândul tinerilor rata şomajului este de 18,6% (în creştere cu 2,6 procente), aceştia reprezentând categoria de populaţie cel mai puternic afectată de rata şomajului.

Definim succesul profesional ca o adaptare performantă la cerinţele muncii. Individul este propriul său manager, el trebuie să-şi evalueze resursele cu realism, să-şi stabilească obiectivele şi să elaboreze proiecte existenţiale pe termen lung, mediu şi scurt, să se folosească de oportunităţi pentru a atinge scopurile de etapă.

Evoluţia sa poate fi condiţionată de:
- tipul de organizaţie în care munceşte
- condiţiile economice
- motivaţia individului

Ne pregătim să păşim în viaţă! Ne e teamă să ne gândim la ce ne aşteaptă? Cunoaştem motivele pentru care muncim?
- un stil de viaţă mai bun (să ai un standard de viaţă aşa cum îţi doreşti)
- a lăsa ceva bun în urma ta (opere intelectuale şi de artă)
- o viaţa socială mai bună
- oportunităţi financiare

ACTIVITĂŢI


1. „DORESC SĂ MUNCESC!”

Obiectiv
scurtă reflecţie asupra motivelor şi nevoilor individuale pentru care fiecare adolescent, părinte, profesor ar dori să muncească.
Concepte cheie
- muncă
- nevoi
- individualitate
- diferenţe
- obiective
Materiale necesare: hârtie, pix

Durata: 10 min.

Scenariul activităţii:

Individual, fiecare va face o listă cu trei profesii (meserii, slujbe) preferate. Cei care în prezent au o slujbă, o pot trece printre aceste activităţi numai dacă ea corespunde caracteristicii cerute de exerciţiu. Apoi, pentru fiecare din acestea, vor fi găsite trei motive pentru care ar practica acea meserie.

Analiza activităţii:
- Care sunt motivele pentru care ai practica cele trei profesii alese?
- Dacă ar fi să renunţi la unul dintre motivele enumerate, care ar fi acesta?
- Care ar fi singurul “compromis” pe care l-ai face vis-à-vis de profesia ta?
Atunci când ne alegem meseria, o facem la întâmplare sau avem anumite criterii, preferinţe, dorinţe, vise? De ce credeţi că nu ne alegem toţi aceeaşi profesie? Este foarte importantă împărtăşirea experienţelor adolescent – profesor - părinte şi îmbogăţirea listei cu posibile motive pentru care cineva ar practica o anumită meserie.  

Ştii ce tip de loc de muncă urmăreşti? Locurile de muncă se clasifică în:
1. loc de muncă de supravieţuire
2. loc de muncă de intrare în profesie
3. loc de muncă de tranziţie
4. loc de muncă ideal
Cine mă poate ajuta să-mi găsesc un loc de muncă? Cum să obţin informaţii despre posibile locuri de muncă?

Surse:
- Reviste de orientare profesională
- Presă: ziare, reviste cu oferte de angajare
- Agenţii private de recrutare şi de plasament a resurselor umane
- Agenţii de ocupare şi formare profesională (centre de consiliere privind cariera pentru şomeri)
- Internet
- Târguri de locuri de muncă


ZECE MOTIVE PENTRU CARE SUNT ANGAJAT! CONVINGE-L PE ANGAJATOR!

Formează-ţi deprinderile de lucru încă din şcoală! Ai aceste deprinderi? Verifică!

1. deprinderi de comunicare (prezinţi informaţiile bine atunci când scrii sau vorbeşti)
2. deprinderi de a lucra în echipă (colaborezi cu alţii în cadrul unor activităţi)
3. deprinderi de a rezolva probleme (găseşte soluţii)
4. deprinderi de organizare a timpului (organizează-ţi proiectele pe termen scurt, mediu
sau lung)
5. deprinderi de învăţare (caută experienţe noi şi învaţă din greşeli)
6. deprinderi de creativitate (foloseşte-ţi imaginaţia şi caută soluţii noi)
7. deprinderi de conducere (coordonează proiectele şi motivează-i pe ceilalţi)
8. deprinderi de a utiliza calculatorul
9. deprinderi de ascultare
10. deprinderi manuale şi mecanice

Bilanţul COMPETENŢELOR PROFESIONALE



A face un bilanţ profesional înseamnă a identifica toate competenţele pe care un individ le deţine şi le poate pune în valoare. Bilanţul se bazează pe activitatea trecută şi prezentă a individului; serveşte ca punct de plecare pentru definirea sau validarea proiectului profesional.

Răspunde la întrebările:
- Ce ţi-ar plăcea în mod deosebit?
- Ce activităţi tratezi fără entuziasm?
- Ce ştii să faci?
TREI INSTRUMENTE ESENŢIALE ÎN MARKETINGUL PERSONAL

I. Scrisoarea de intenţie

Anunţ din ziarul “ O carieră de succes” din 13 martie 2002  “…pentru postul de analist programator. Trimiteţi un CV însoţit de o scrisoare de intenţie până la data de 27 martie 2002, la adresa…”.

Citeşti un astfel de anunţ şi, fie că te tentează postul, fie că nu, începi să te întrebi: dar ce este oare o scrisoare de intenţie? Este ea acelaşi lucru cu scrisoarea de motivaţie? Şi cum să înceapă o astfel de scrisoare? Cu “dragă domnule X…”? Şi cât de lungă…? Şi ce ar trebui să scriu în ea? Este util de ştiut că cele două sintagme se referă la unul şi acelaşi lucru. O astfel de scrisoare reprezintă “cartea mea de vizită” pe care o trimit, precum buzduganul zmeului, înaintea citirii CV-ului. Scrisoarea de intenţie reprezintă modalitatea prin care angajatorul îşi formează prima  impresie despre tine, este o primă luare de contact, chiar dacă numai pe hârtie.

Dacă scrisoarea este curată şi bine redactată, vei da impresia că eşti o persoană bine organizată şi pregătită. Scrisoarea trebuie să fie adaptată în funcţie de compania/ instituţia respectivă şi de postul pentru care doreşti să aplici.

Reguli de scriere a unei scrisori de intenție:

- Nu trebuie să depăşească o pagină
- Să conţină paragrafe scurte şi concise
- să fie tehnoredactată pe computer
- să se aleagă un font uşor de citit
- să se verifice ortografia şi punctuaţia
- să se evite hârtia colorată
- să nu se trimită fotografie, decât dacă se cere
- să fie consultat un prieten pentru sugestii şi eventuale corecturi
Scrisoarea de prezentare nu are un conţinut standard, ci exprimă interesul candidatului pentru postul vizat, chiar dacă nu este declanşată recrutarea de personal. Scrisoarea va fi adresată persoanei care se ocupă de angajări sau direct la departamentul de resurse umane, dacă nu ai informaţii complete. Dacă firma este mică, scrisoarea va fi trimisă către directorul general sau preşedintele acesteia.

Precizează postul vizat şi sursa din care a fost obţinută informaţia (anunţ publicitar, cunoştinţe, prieteni etc.). Dacă nu ai informaţii exacte despre un anumit post, îţi poţi exprima opţiunea pentru un domeniu de activitate. Oricum, este bine să subliniezi domeniul în care te-ai făcut remarcat sau ai avut performanţe deosebite.  Exprimă-ţi clar dorinţa de a candida pentru respectivul post, arătând, pe scurt, motivele  pentru care eşti interesat şi calităţile care te recomandă.

Arată că experienţa ta profesională este compatibilă cu cerinţele firmei/ instituţiei căreia i te adresezi. Nu uita să menţionezi că ai mai lucrat în acel domeniu sau, dacă nu este cazul, că eşti familiarizat cu activităţile lui specifice. 

Menţionează disponibilitatea pentru un interviu de angajare, cât şi faptul că respectiva scrisoare este urmată de un CV.

Mici TRUCURI

Este acceptabil şi uneori ţi se solicită să incluzi date privind salariul tău actual, dar niciodată să nu menţionezi salariul pe care doreşti să îl ai.

Dacă în anunţ nu sunt specificate decât numele firmei şi postul vacant, aflarea numărului de telefon al firmei (dacă nu cumva este identic cu numărul de fax) din Pagini Naţionale (sau din alt catalog cu firme şi instituţii), este primul pas. Ulterior poţi telefona pentru a întreba cine se ocupă cu selecţia personalului, ce nume şi ce funcţie are această persoană. 

Aflarea numelui şi a funcţiei exacte a respectivei persoane arată că ştii regulile jocului şi te va diferenţia foarte repede de ceilalţi candidaţi care nu vor ţine cont de acest aspect.

CONCLUZII

- O scrisoare de intenţie necorespunzătoare te poate scoate din competiţie, deşi ai abilităţile necesare.
- Scrisoarea de intenţie este citită înaintea CV-ului, iar impresia pe care o formează este de primă importanţă. De aceea, unele erori sau lucruri necorespunzătoare îi pot face pe cei care angajează să renunţe la a mai citi CV-ul. Pe de altă parte, o scrisoare bine concepută şi atrăgătoare poate adesea să îi determine pe reprezentanţii firmei să te treacă direct pe lista pentru interviu. Acest lucru nu este o regulă, dar este bine să foloseşti avantajele indiferent de situaţie.
- Scrisoarea de intenţie nu are o formă fixă, ea este personalizată şi trebuie să răspundă cerinţelor firmei la care vrei să lucrezi. De asemenea, trebuie să fie scurtă, concisă şi atrăgătoare. Scrisoarea de intenţie nu trebuie să contrazică informaţiile din CV, dar nici nu trebuie să conţină lucrurile din CV. Scrisoarea de intenţie este un liant între tine şi firma respectivă. CV-ul este amănunţit şi descriptiv.

Un model de scrisoare de intenţie










2. „SCRISOARE…CĂTRE ANGAJATORUL MEU”

Obiectiv
Elaborarea unei scrisori de intenţie, pentru slujba preferată (una dintre cele trei profesii descrise la exerciţiul 1). Se recomandă găsirea formei, culorii, design-ului, mărimii potrivite pentru a exprima cât mai bine calităţile şi personalitatea posesorului!
Concepte - cheie: 
- scrisoare de intenţie
- sinteză
- convingere
- să ştiu să mă “vând”
Materiale necesare: hârtie, pix

Durata: 20 min.

Analiza activităţii:
- Care au fost argumentele prin care ai încercat să îl convingi pe angajator?
- Care sunt punctele forte ale scrisorii tale?
- Care este punctul slab al scrisorii (dacă există) şi cum ai putea să îl îmbunătăţeşti?
- Care a fost formula cu care ai început? Dar cea de încheiere?
- Crezi că e suficientă scrisoarea de intenţie pentru prezentarea ta în detaliu? (se face trecerea la necesitatea însoţirii scrisorii de intenţie cu un CV)


II. Curriculum Vitae
Nu e o catastrofă atunci când nu ştii să faci un lucru. Nimeni nu s-a născut învăţat, orice om care ştie să facă ceva, ştie întrucât a învăţat să facă de la alţii sau a descoperit prin propriile abilităţi. CV-ul reprezintă un element foarte important al marketing-ului personal. Dacă scrisoarea de intenţie a fost convingătoare, angajatorul va trece la citirea CV-ului. De aceea, trebuie acordate timp şi răbdare pentru conceperea acestuia. Şi, nu în ultimul rând, e importantă abilitatea de a ştii cum să redactezi un CV. Se poate întâmpla ca persoanele care nu au abilităţile necesare pentru un post, dar ştiu foarte bine să conceapă un CV, să aibă mai mult succes (să fie chemate la interviu) decât cele care îndeplinesc toate condiţiile, dar fac greşeli în redactarea unui CV. Pentru a nu te afla în această situaţie, trebuie să ştii
a) ce este un CV ? 
Este un instrument absolut necesar pentru cei care îşi caută un loc de muncă. CV-ul trebuie făcut cu inteligenţă, astfel încât să stârnească interesul pentru tine şi să fii invitat la interviu. Putem spune ca un CV este un instrument de marketing prin care pătrunzi pe piaţa locurilor de muncă.
şi
b) ce conţine un CV?
- Numele şi prenumele
- Adresa şi telefonul la care poţi fi contactat
- Data naşterii
- Obiectivul
- Studiile
- Experienţa profesională
- Abilităţi şi deprinderi
- Limbi străine cunoscute şi nivelul de cunoaştere
- Cunoştinţe de utilizare a calculatorului (dacă este cazul)
- Premii speciale şi realizări profesionale sau şcolare
- Hobby-uri
- Recomandări
CV-ul este mai dificil de conceput în cazul persoanelor care nu au nici un fel de experienţă profesională, adică în cazul tinerilor absolvenţi de liceu sau facultate. Strategia, în acest caz, este următoarea: pe lângă coordonatele obişnuite (nume, adresa, telefon, data şi locul naşterii, studii) se menţionează:
- medii foarte bune
- cursuri relevante
- premii obţinute
- burse
- eventualele slujbe din timpul verii
Nu menţiona orice laudă sau compliment primit, nu trebuie să creezi un fel de “odă” la adresa propriei persoane. Prezintă numai acele realizări care au legătură cu postul pe care candidezi şi se integrează în contextul respectiv.

Erori în redactarea unui CV:
- Absenţa unor date esenţiale: adresa şi telefonul la care poţi fi contactat.
- Scrisul de mână. Încearcă să redactezi CV-ul pe computer.
- Prezenţa unor date inutile. Nu specifica chestiuni care nu au legătură cu serviciul (În nici un caz nu-şi au locul orientarea politică sau religioasă; culoarea ochilor sau a părului).
- Nu trimite fotografia decât dacă se cere.
- Datarea inexactă a anilor în care ai făcut liceul sau ai avut alte activităţi. Erorile de
cronologie arată că nu ai abilităţi de a lucra cu detaliile sau că eşti neatent.
- Nu folosi adjective la superlativ la adresa ta sau despre activităţile pe care le-ai îndeplinit.
Cum NU trebuie să fie un CV:
- mai lung de 2 pagini
- pe hârtie colorată
- cu ilustraţii
- pe hârtie de proastă calitate
- fotocopia unei fotocopii
- cu greşeli gramaticale
Concluzii:
- Un CV trebuie să fie sincer. Nu afirma că ai diplome sau abilităţi pe care nu le ai. Cel care angajează va verifica lucrurile care îl interesează şi poţi chiar să capeţi o reputaţie proastă, dincolo de faptul că nu vei obţine slujba respectivă.
- Un CV trebuie să fie adecvat postului pentru care candidezi. Nu orice CV este bun pentru orice situaţie. De aceea, este bine să ai mai multe tipuri de CV-uri şi să trimiţi, de fiecare dată, tipul de CV potrivit pentru firma la care vrei să te angajezi.
- CV-ul trebuie să fie exact, inteligent conceput şi să arate impecabil, astfel încât să îi demonstreze celui care angajează că eşti persoana potrivită pentru slujba respectivă.

Un model de CV








 OBS. De actualitate este modelul european de CV.



3. „CV-UL, CHEIA SUCCESULUI MEU”

Obiectiv

Redactarea unui CV pentru locul de muncă preferat (CV-ul va fi o continuare a scrisorii de intenţie redactate anterior).
Concepte - cheie
- curriculum vitae
- claritate
- abilităţi
- responsabilitate
Materiale necesare: hârtie, pix, calculator, imprimantă
Durata: 20 min.
Scenariul activităţii: Individual, fiecare îşi va elabora propriul CV pentru profesia preferată, ca o continuare firească a scrisorii de intenţie redactată la exerciţiul anterior. Cei care doresc, pot tehnoredacta documentul la calculator, după modelul dat şi îl vor putea scoate la imprimantă.

Analiza activităţii:
- Care au fost fazele cele mai uşoare ale redactării CV-ului?
- Unde ai întâmpinat dificultăţi în conceperea CV-ului?
- Care consideri că sunt calităţile CV-ului tău prin care încerci să îl convingi pe angajator?
III. Interviul

Interviul este o conversaţie pe care o porţi cu diverşi oameni care conduc o firmă sau o instituţie, despre abilităţile tale personale, despre motivaţia de a lucra la firma respectivă, despre pretenţiile salariale. Un start bun - nu te lăsa copleşit de emoţiile interviului, renunţă la gândurile precum:
- sunt prea tânăr / bătrân
- nu sunt prea calificat
- nu am experienţă în acel domeniu
Dezvoltă-ţi o atitudine pozitivă!

Atitudinea pozitivă este benefică pentru succesul căutării unui loc de muncă:
- Fii relaxat, cu încredere în forţele tale
- Stabileşte şi reevaluează obiectivele pe termen scurt
- Fii îngăduitor cu tine însuţi
- Învaţă din greşeli
- Perfecţionează-te şi învaţă lucruri noi
Ce impresie faci? Contează?

Interviul, ca orice examen, este adesea o metodă de autoevaluare. Pentru a te prezenta într-o lumină favorabilă, ţine cont de următoarele:

- pregătirea pentru interviu, detectând nevoile angajatorului
- modul de a te prezenta, de a te comporta
- întrebările caracteristice interviului
- o posibilă negociere
- depăşirea insuccesului, învăţăminte
Posibile întrebări care ţi se pot pune la un interviu:
- De cât timp lucrezi în această profesie?
- Ce nivel de studii şi ce experienţă ai?
- De ce doreşti această slujbă?
- Care sunt punctele tale tari?
- Ce ştii despre instituţia noastră?
- Cum ţi-ai schimbat locul de muncă?
- Cum te vezi peste cinci ani?
- Ce salariu aştepţi?
- Ce crezi că poţi aduce companiei?
- Dacă n-ar trebui să munceşti, ce ai face?
- Ce întrebări vrei să ne adresezi?

La un interviu trebuie să ştii să comunici, să eviţi capcanele sau întrebările încuietoare, să arăţi că eşti persoana potrivită pentru postul respectiv. Dacă vei demonstra că eşti bun în ceea ce faci şi eşti de folos la locul de muncă, şansele de a fi angajat sunt foarte mari.



4. "ASTĂZI MERGI LA INTERVIU"







Obiectiv: 
Simularea unui interviu de angajare (joc de rol) pentru conştientizarea atitudinilor şi comportamentelor necesare într-un interviu de angajare, pentru a convinge angajatorul că «eşti persoana potrivită, la locul potrivit».

Concepte - cheie:
- interviu
- atitudine pozitivă
- spontaneitate
- comunicare
- asertivitate
Materiale necesare: spaţiu degajat, birou, camera de filmat
Durată: 35 min.

Scenariul activităţii: 

Se aleg voluntari pentru rolul de angajatori, formând o comisie de 3-4 persoane şi se stabileşte un intervievat, persoana care să caute un loc de muncă, răspunzând unui anunţ din ziar (slujba se va stabili de către comisie). Ceilalţi participanţi vor fi observatori şi vor urmări, pe grupe, aspectele ce ţin de (grilă pe care intervievatul nu o cunoaşte dinainte):
- formula de salut, bâlbâieli, ticuri verbale, coerenţă
- mimică şi expresii faciale
- postură, gesturi
- cum se comportă candidatul, modalităţi de convingere
- impactul asupra celorlalţi
- felul în care îşi prezintă calificările academice şi profesionale corespunzătoare postului solicitat
- aptitudini speciale, inteligenţă, interese
- dispoziţie, motivaţie

Analiza activităţii:

- Comisia îşi va spune opinia asupra impresiei lăsate de intervievat. Este el admis sau respins? De ce?
- Fiecare grup de observatori îi va da un feedback intervievatului asupra celor observate
- I se va scrie o scrisoare intervievatului, de către fiecare participant: “Daca eu aş fi fost în locul tău, aş fi procedat…”.

5. „SPOTUL PUBLICITAR”

Obiectiv: 
Prezentarea succintă a punctelor tari care recomandă o persoană pentru slujba preferată, în condiţiile simulării unei situaţii reale.

Concepte - cheie: 
- putere de convingere
- asertivitate
- umor şi spontaneitate
- creativitate
Materiale necesare: hârtie, creioane, camera de filmat
Durata: 10 min.
Scenariul activităţii:
Se va redacta o scurtă prezentare. În scopul angajării, conform competenţelor fiecăruia, pentru o firmă de recrutare de personal. Se va lucra individual, textul va fi prezentat cu limită de timp în faţa unei camere de filmat improvizate. La sfârşit se analizează spoturile şi se va urmări impactul lor asupra publicului.

Analiza activităţii:

- Cum se exprimă autorul spotului? Care este mesajul spotului?
- Captează atenţia?
- Este relevantă prezentarea spotului pentru scopul propus?


6. „PORTOFOLIUL INDIVIDUAL”

Obiectiv: 

Întocmirea unei mape unitare cu toate exerciţiile şi abilităţile descoperite în urma cursurilor din Proiectul „Vreau o carieră!”

Concepte - cheie: 
- portofoliu
- abilităţi
- competenţe
Materiale necesare: mapă, materiale elaborate

Durata: 15 min.

Scenariul activităţii: 

Participanţii la curs vor aduna într-un dosar personal toate exerciţiile şi analizele acestora pentru a crea o imagine unitară a structurii de personalitate şi a scopurilor vizate. Se vor include Cv-urile, recomandările şi scrisorile elaborate, precum şi planul strategic de a găsi un loc de muncă optim.

Analiza activităţii:

- Este important să avem un portofoliu cu “abilităţi şi competenţe”? De ce?
- Se propune completarea individuală a portofoliului şi după terminarea cursului "Vreau o carieră!"


CONCLUZII:

- Folosiţi fără nici o reţinere orice relaţie pe care o aveţi pentru a descoperi un loc de muncă vacant. Apelaţi la familie, rude, colegi, cunoştinţe, asociaţii profesionale sau specialişti care lucrează în domeniul în care intenţionaţi să vă angajaţi. Veţi fi surprinşi de câte punţi de legătură veţi găsi.

- Folosiţi timpul liber pentru a vă îmbunătăţi abilităţile. Continuaţi-vă studiile, urmaţi cursuri pentru reîmprospătarea cunoştinţelor, specializându-vă pentru postul pe care-l doriţi cu adevărat.

- Orice vânătoare de joburi poate eroda încrederea în sine. Tom Jackson consideră această căutare a unui loc de muncă ca fiind: NU, NU, NU, NU, NU, DA.
- Nu vă descurajaţi de câte ori veţi auzi NU, sunteţi mai aproape cu un pas de DA.

8. „DIPLOMA CARIEREI MELE”

Obiectiv: 

Realizarea unei diplome personalizate, în funcţie de calitatea dominantă a fiecărei persoane participante la cursurile din Proiectul „Vreau o carieră!”.

Concepte - cheie: 
- feedback pozitiv
- valorizare
- încredere în sine
- viitor
- optimism
Durata: 15 min.

Scenariul activităţii

Fiecare adolescent/ părinte/ profesor va realiza câte o diplomă pentru unul dintre colegii săi, în funcţie de calitatea dominantă a acestuia. Numele pot fi notate pe bileţele şi apoi extrase.

Analiza activităţii:
- Calitatea reprezintă o surpriză pentru tin? Ştiai că ai o astfel de calitate?
- În ce situaţie ai confirmat calitatea pe care colegul tău a văzut-o la tine?

 preluare din Ghidul carierei mele



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu