Regele cu 4 neveste

Era odată un rege care avea 4 neveste.

Cel mai mult o iubea pe cea de-a patra soție, pe care o îmbrăca cu straie din cele mai scumpe și o trata cu cele mai fine delicatese. Îi dădea tot ce era mai bun.

De asemenea o iubea și pe cea de-a treia soție și ea era cea cu care se mândrea cel mai mult în fața regatelor vecine. Totuși, regele trăia cu teama că această soție il va lăsa într-o zi pentru un altul.

Regele o iubea și pe cea de-a doua sotie. Ea era confidenta lui și era întotdeauna drăguță,  înțelegătoare și răbdătoare cu el. De câte ori regele avea o problemă, putea avea încredere în ea că îl va ajuta să treacă peste momentele grele.

Prima soție a regelui era foarte loială și își adusese o mare contribuție în menținerea regatului. Totuși, regele nu o iubea pe prima soție. Deși ea îl iubea cu adevărat, el de abia o observa!

Într-o zi, regele simți că sfârșitul îi este aproape. Se gândi la viața lui plină și își spuse:

"Acum am 4 soții cu mine, dar când voi muri, voi fi singur."

O întrebă pe cea de-a patra nevastă:

"Te-am iubit cel mai mult, ți-am dăruit cele mai frumoase haine și ți-am arătat cea mai mare grijă. Acum, eu am să mor, vrei să vii cu mine și să-mi ții companie?"

"Nici vorbă!" replică cea de-a patra soție, și pleca fără un alt cuvânt. Răspunsul ei străpunse inima regelui ca un cuțit.

Regele o întrebă și pe cea de-a treia soție: "Te-am iubit toată viața mea. Acum că mor, vrei să vii cu mine și să-mi ții companie?"

"Nu!" veni răspunsul celei de-a treia soții. "Viața e prea bună! Când vei muri, mă voi recăsători!"

Inima regelui se strânse de durere.

Apoi o întrebă și pe cea de-a doua soție: "Întotdeauna am găsit la tine înțelegere și ajutor, și mereu ai fost acolo pentru mine. Când voi muri, vrei să vii cu mine și să-mi ții companie?"

"Îmi pare rău, nu te pot ajuta de data aceasta!" replica cea de-a doua sotie. "Te pot doar înmormânta și voi veni la mormântul tău."

Regele fu devastat și de acest răspuns.

Apoi se auzi o voce: "Eu te voi urma oriunde vei merge!"

Regele se uită împrejur și văzu că cea care rostise aceste cuvinte era prima soție. Era atât de slabă pentru că suferise mult din cauza foamei și a neglijării sale. Adânc îndurerat, regele spuse: "Trebuia să fi avut mult mai multă grijă de tine când am avut ocazia!"

În realitate, noi toți avem 4 soții în viața noastră:

  • Cea de-a patra soție este TRUPUL nostru. Indiferent cât timp și efort investim în a-l face să arate bine, el ne va lăsa când murim.
  • Cea de-a treia soție este AVEREA noastră. Când murim, merge la alții.
  • Cea de-a doua soție este FAMILIA ȘI PRIETENII. Indiferent cât de apropiați ne-au fost în timpul vieții, ei nu pot decât să vină la mormântul nostru după ce nu mai suntem.
  • Prima sotie este SUFLETUL nostru. Adesea este neglijat în goana după averi, bunăstare și putere sau în goana după iluzii deșarte, uitând că iubirea curată și sinceră îți face viata frumoasă și spiritul să trăiască și după moarte. Și totuși, SUFLETUL este singurul care ne va urma oriunde vom merge.



Un comentariu: