Secvente din viata mea

Obiective:
  • observarea modificarilor personalitatii asociate cu diverse varste, etape de dezvoltare
  • comunicarea de informatii despre propria persoana
  • imbunatatirea relatiilor in colectiv

Pe o coala de hartie A4 impartita in trei sectiuni fiecare elev va descrie, utilizand cuvinte, imagini, sau simboluri cum era viata sa in urma cu cinci ani, cum e in prezent si cum isi vede viata peste 5 ani. Activitatea se poate desfasura individual sau pe grupe de 4-6 elevi. Dupa ce au terminat de completat exercitiul elevii vor impartasi colegilor de grup ceea ce au scris sau desenat, sau daca nu se lucreaza pe grupe , cativa voluntari vor prezenta clasei modul in care au realizat exercitiul, dupa care se poarta o discutie cu toti elevii despre asemanarile sau deosebirile observate cu referire la cele trei momente ale vietii prezentate de elvevi.
Incurajati elevii sa discute ce greseli din trecut nu ar dori sa repete in viitor, ce pot face pentru ca acest lucru sa nu se intample, ce calitati pe care se pot baza in a realiza ceea ce isi doresc in viitor si-au remarcat.

Sugesti pentru profesori:
  • incercati sa antrenati elevii intr-o discutie in care sa-si compare perspectivele personale asupra trecutului cat si asupra viitorului lor
  • solicitati-i sa motiveze sau sa explice caror fapte se datoreaza perspectiva pe care au ilustrat-o si ce ar putea face pentru a-si croi viitorul pe care-l doresc.
preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu