Povestea noastra

Obiective:
  • autocunoastere, autoprezentare
  • colaborare in cadrul grupului, integrare in grup

Fiecare copil primeste un biletel pe care va desena un obiect, un loc sau o imagine care sa il caracterizeze, sa il reprezinte. Dupa acordarea a catorva minute pentru gandire si desen, fiecare va arata clasei desenul, explicand in acelasi timp de ce a ales respectiva imagine, ce semnificatie are pentru el.
Copii vor fi apoi impartiti pe grupe cat mai eterogene (4-5 grupe, in functie de numarul copiilor din clasa), fiecare grupa primind apoi sarcina de a compune o poveste in care sa apara toate simbolurile membrilor.
Exercitiul va fi urmat de discutii, in care se analizeaza rolul activitatilor parcurse.

Sugestii pentru profesori:
  • ideea de baza care se poate desprinde din discutiile ulterioare exercitiului este aceea de dihotomie individualitate/colectivitate. Se intentioneaza ca elevii sa constientizeze faptul ca, desi fiecare este deosebit, diferit (simbolurile alese sunt diferite), toti se incadreaza si traiesc intr-o colectivitate, societate - incepand cu familia, prietenii, colegii si asa mai departe. Astfel personalitatea fiecaruia poate fi valorificata, contribuind la sporirea diversitatii. Utilizand un limbaj adecvat varstei copiilor s epoate pune o intrebare de genul: "Daca ati fi ales cu totii acelasi simbol, de exemplu un copac, ar mai fi iesit o poveste asa de interesanta? Ce concluzie putem trage de aici?"
  • pentru a spori diversitatea, instructia initiala poate include sugestia ca fiecare sa aleaga un simbol deosebit, cat se paote de particular, pentru propria persoana.
preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteţi un comentariu