Obiective:
Pentru inceput este afisata in fata clasei o imagine (o fotografie) reprezentand un grup de copii sau tineri (in functie de varsta pe care o au participantii la exercitiu).
Elevii sunt apoi indemnati sa aleaga fiecare cate un persoanj din imagine, fara a da alte sugestii despre cum sa faca alegerea. Este de asteptat oricum ca elevii sa aleaga un personaj despre care au impresia ca le este intr-un fel asemanator, cu care au cate ceva in comun. Chiar daca observam acest lucru, nu este indicat a-l face public: de multe ori alegerea dupa criteriul asemanarii percepute nu este constienta, acest fapt contribuind chiar la succesul exercitiului (exprimarea unor sentimente, nevoi, preocupari se paote face indirect, prin intermediul personajului).
Dupa ce toti elevii au ales cte un prsonaj, fiecare are sarcina de a raspunde la cateva intrebari, din punctul de vedere al acestuia (intrebarile pot fi schimbate, in functie de ceea ce dorim sa aflam):
Sugestii pentru profesori:
- dezvoltarea capacitatii de exprimare a unor preocupari, sentimente, dorinte
- dezvoltarea empatiei
Pentru inceput este afisata in fata clasei o imagine (o fotografie) reprezentand un grup de copii sau tineri (in functie de varsta pe care o au participantii la exercitiu).
Elevii sunt apoi indemnati sa aleaga fiecare cate un persoanj din imagine, fara a da alte sugestii despre cum sa faca alegerea. Este de asteptat oricum ca elevii sa aleaga un personaj despre care au impresia ca le este intr-un fel asemanator, cu care au cate ceva in comun. Chiar daca observam acest lucru, nu este indicat a-l face public: de multe ori alegerea dupa criteriul asemanarii percepute nu este constienta, acest fapt contribuind chiar la succesul exercitiului (exprimarea unor sentimente, nevoi, preocupari se paote face indirect, prin intermediul personajului).
Dupa ce toti elevii au ales cte un prsonaj, fiecare are sarcina de a raspunde la cateva intrebari, din punctul de vedere al acestuia (intrebarile pot fi schimbate, in functie de ceea ce dorim sa aflam):
- ce simte personajul ales despre tine?
- ce il/o preocupa?
- ce isi doreste (de la scoala, colegi, familie etc)?
- ce l-ar ajuta/ ar ajuta-o?
Sugestii pentru profesori:
- este foarte bine si daca utilizati alt desen sau fotografie, cu cinditia ca personajele din imagine sa fie clar reprezentate (sa nu fie foarte mici sau imaginea sa fie voalata) si sa fie suficient de variat, de diferite, incat participantii sa aiba de unde alege.
- pe cat posibil, nu sugerati direct elevilor ce personaj din imagine sa aleaga. Daca observati totusi ca exista personaje esentiale (cu carcateristici care credeti ca marita discutate) care nu sunt alese, puteti sugera alegerea lor adresandu-va clasei intregi, nu unui anume elev.
- explicati elevilor ca pentru reusita exercitiului este necesar sa reuseasca sa intre in pielea personajului cat mai bine, de exemplu ca un actor intr-un film.
- discutiile din finalul exercitiului si explicarea scopului (obiectivelor) acestuia sunt deosebit d importante (scopul poate fi identificat si de catre elevi, mai ales daca acestia nu sunt total straini fata de acest tip de activitate)
preluare din Jocul de-a viata
voi reveni cu imaginea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu