Valorizare în reţelele sociale online

Internetul este din ce în ce mai folosit și nu doar pentru căutarea unor informații, ci și pentru mijloacele de comunicare pe care le oferă: email, chat, forumuri de discuții și nu în ultimul rând rețelele de socializare. Mulți dintre noi am auzit despre rețelele sociale, însă câți dintre noi știm ce înseamnă o rețea socială? 

Rețeaua socială este definită ca fiind un grup de indivizi, care sunt împreună și fac parte dintr-un anumit grup, adesea asemănându-se cu o comunitate sau cu un cartier. Deși rețelele sociale sunt posibile și offline, cu persoane care se văd și se întâlnesc mai ales în școli sau la locul de muncă, sunt mult mai populare rețelele sociale din mediul online. Acest lucru se explică prin faptul că liceele, colegiile și locurile muncă nu au atât de mulți membri, spre deosebire de Internet, care este utilizat de milioane de persoane, din care, o parte este foarte interesată să se întâlnească și să dezvolte prietenii online. Prietenii, pe care ți-i poti face, reprezintă doar unul dintre multele beneficii ale unei rețele sociale online. Un alt avantaj îl reprezintă diversitatea. Pe lângă faptul că îți faci noi prieteni, ai ocazia de a învăța mai multe despre culturile și mentalitățile altor popoare. Există rețele sociale care se concentrează pe anumite interese, sunt altele care nu au niciun astfel de criteriu. Acestea din urmă sunt considerate site-urile tradiționale de rețele sociale. Dintre cele mai populare rețele de socializare în România amintim platformele: MySpace, FriendWise, FriendFinder, Yahoo! 360, Hi5, Facebook. Rețele sociale precum LinkedIn, Viadeo și Xing dar și site-uri al căror centru de interes este constituit din colectarea CV-ului utilizatorilor au fost construite în ultimul timp în portalurile online al căror obiect de activitate este intermedierea și plasarea forței de muncă. 

După ce criza economică a apăsat butonul de “shut down” al mașinăriilor de recrutare din companii, acum, după implementarea procedurilor de reducere a cheltuielilor, departamentele de resurse umane caută soluții eficiente în angajarea pe pozitii cheie. Unde? Pe paginile rețelelor de socializare ca LinkedIn, Facebook sau Twitter. Potrivit unui studiu recent, “The Value of Social Networking As a Management Tool”, realizat în paralel în SUA și România de o echipă mixtă de studenți români și americani ai programului EMBA organizat de Asebuss și Kennesaw State University din Atlanta, 84,8% dintre companiile românești folosesc deja sau au în plan să utilizeze rețelele sociale în procesele de recrutare.

Conform unui studiu realizat de compania IAB Europe, românii se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai activi europeni pe rețelele de socializare online. Conform aceluiași studiu s-a observat că deși nivelul de folosire al Internetului în Europa de Est este mai mic decât cel din Europa Centrală, utilizatorii de Internet est-europeni sunt cei mai activi pe rețelele de socializare online.

Și astfel, întrebarea “Cum mă pun în valoare într-o rețea socială?” primește o importanță deosebită.





Informațiile personale puse pe aceste rețele sociale contribuie la formarea unor păreri din partea celor care le văd, prin urmare e bine să fii permanent atent la ce postezi și să știi că un rol important îl au până și fotografiile publicate. Așa cum am menționat ceva mai sus, firmele de recrutare se folosesc de resursele Internetului pentru a găsi candidații cei mai potriviți. Atunci când profilul vostru este găsit pe diferite site-uri și rețele de socializare, țineti cont de faptul că prima impresie va influența în mod decisiv obtinerea unui job. De aceea, aveți grijă ca angajatorul să nu acceseze pe Internet informații personale despre voi, care ar putea dăuna seriozității și debutului vostru profesional. În ceea ce privește gestionarea profilului pe rețelele de socializare, gândiți-vă la restricționarea accesului și la crearea unui profil privat, vizibil doar prietenilor, pentru site-uri de tipul Facebook, Hi5, MySpace etc. 

Avantajul necontestat al rețelelor de socializare este acela de a permite sa vă construiți o rețea de contact. Acesta este și rolul rețelelor de socializare profesionale Linkedin, Viadeo sau Xing, care asigură membrilor un profil profesional în raport cu compețentele acestora. Având o imagine serioasă pe o rețea de socializare de acest tip, veți seduce un angajator atât prin experiența profesională pusă în valoare, cât și prin reactivitatea de a utiliza în favoarea voastră toate aceste instrumente digitale, cu scopul de a vă dezvolta cariera.

Posibilitatea de a te înscrie și a participa activ în cadrul unor grupuri de discuții este un atu oferit de rețelele de socializare, de care vă puteți folosi pentru a vă pune în valoare calitățile. 

Nu uitați de actualizarea CV-ului, care vă va permite să vă optimizați profilul pe Internet! Un CV complet și actualizat va fi clasat mai bine pe site-uri și prin urmare, va fi vizualizat mai des.

A fi vizibil și activ pe rețelele de socializare poate constitui un veritabil atu. Învățați să profitați de ceea ce vă propune Internetul, fără a uita însă să “ascundeți” de ochii angajatorului blog-ul, pozele din club sau ieșirile cu prietenii!

Specialiștii în resurse umane de pe siturile de recrutare și plasare a forței de muncă recomandă următoarele:

•Calitatea rețelei voastre face diferența:
“Prietenii prietenilor mei sunt prietenii mei.” Această expresie nu a fost niciodată adevarată până la apariția rețelelor sociale online. Este foarte important să nu acceptați pe oricine ca prieten, doar pentru a avea o listă cât mai mare de prieteni.
•Cuvântul cheie: «vizibilitatea»:
Diplomele și anii de experiență sunt foarte importanți, dar mai importantă este promovarea acestora. Branding-ul personal constă în promovarea propriei persoane, ca o marcă. Pentru acest lucru trebuie să faceți eforturi să ieșiți în evidență.
•Întretineți rețeaua
Este bine să fiți membru în cadrul mai multor rețele și să alocați timp suficient pentru a întreține profilul vostru.
•Puneți în valoare atuurile voastre
Oferiți angajatorilor un profil complet în care să le oferiți maximul de informații utile despre parcursul vostru.
•Utilizați cuvinte cheie
În acest fel veți fi identificați mai rapid. Angajatorii fac căutări în funcție de job, dar și în funcție profil, de companii, de pregătire, de școlile unde ați studiat etc.
•Implicați-vă în activitățile comunității profesionale
Participați la grupurile de discuție, dați sfaturi pe forumuri, publicați articole, în consecință, fiți activi!
•Onestitatea este un atu important
Nu postați informații contradictorii pe site-uri diferite, diplome, experiențe. Nu mințiți!

În epoca socializării online, networking-ul a devenit esential pentru găsirea unui job. Crearea unui profil pe rețelele sociale cu caracter profesional este cea mai simplă modalitate de a te face observat în domeniul în care vrei să activezi.


 sursa articolului

mai multe despre facebook aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu