Obiective:
Activitatea se desfasoara cel mai bine in aer liber (daca nu aveti aceasta posibilitate se poate si in interior, cu conditia sa existe insa suficient spatiu pentru ca toti elevii clasei sa stea in picioare in cerc). Exercitul are rolul de a imbina relaxarea cu o activitate utila de imbunatatire a relatiilor in cadrul clasei.
Copii stau in cerc, in picioare (cercul sa fie suficient de larg incat niciunul sa nu stea in spate). Profesorul da unui copil glemul de sfoara, instructia fiind urmatoarea: sa tina un capat al sforii, dupa care sa arunce ghemul unui coleg/colege, spunand inainte de a arunca ghemul numele si o calitate a acestui coleg/colege , sau un motiv pentru care il/o simpatizeaza. La randul sau , colegul care a primit ghemul va tine bine de sfoara astfel incat sa fie intinsa de la primul coleg la el, aruncand apoi ghemul mai departe, dupa regulile mai sus amintite.
In final toti copii din clasa se vor tine de sfoara, aceasta formand o "panza de paianjen" in mijlocul cercului.
Dupa aceasta etapa urmeaza partea de discutii si interpretari. Se poate sugera, de exemplu, ca sfoara reprezinta legeturile care exista intr-un colectiv, in clasa respectiva. Daca cineva nu s-ar mai tine de sfoara, panza nu ar mai fi completa - deci fiecare are un rol si este important in viata clasei. Profesorul poate taia apoi cu o forfecuta "panza de paiajen" in unul sau in doua locuri, explicand copiilor ca uneori sunt prietenii care s erup, dar ca acestea pot fi refacute, "innodate", devenind si mai puternice (pentru a arata aceasta idee, se leaga capetele de sfoara taiate anterior, astfel incat legatura va fi mai stransa).
Discutiile si interpretarea pot fi diferite, in functi ede specificul fiecarei clase, bazat pe o activitate ludica, relaxanta si pe o exprimare concreta a unor lucruri destul de abstracte pentru un copil (prietenie, colegialitate, colectiv) exercitiul poate fi deosebit de util, mai ales la clasele mai mici.
Sugestii pentru profesori:
- intercunoastere, comunicare
- sudarea colectivului
Activitatea se desfasoara cel mai bine in aer liber (daca nu aveti aceasta posibilitate se poate si in interior, cu conditia sa existe insa suficient spatiu pentru ca toti elevii clasei sa stea in picioare in cerc). Exercitul are rolul de a imbina relaxarea cu o activitate utila de imbunatatire a relatiilor in cadrul clasei.
Copii stau in cerc, in picioare (cercul sa fie suficient de larg incat niciunul sa nu stea in spate). Profesorul da unui copil glemul de sfoara, instructia fiind urmatoarea: sa tina un capat al sforii, dupa care sa arunce ghemul unui coleg/colege, spunand inainte de a arunca ghemul numele si o calitate a acestui coleg/colege , sau un motiv pentru care il/o simpatizeaza. La randul sau , colegul care a primit ghemul va tine bine de sfoara astfel incat sa fie intinsa de la primul coleg la el, aruncand apoi ghemul mai departe, dupa regulile mai sus amintite.
In final toti copii din clasa se vor tine de sfoara, aceasta formand o "panza de paianjen" in mijlocul cercului.
Dupa aceasta etapa urmeaza partea de discutii si interpretari. Se poate sugera, de exemplu, ca sfoara reprezinta legeturile care exista intr-un colectiv, in clasa respectiva. Daca cineva nu s-ar mai tine de sfoara, panza nu ar mai fi completa - deci fiecare are un rol si este important in viata clasei. Profesorul poate taia apoi cu o forfecuta "panza de paiajen" in unul sau in doua locuri, explicand copiilor ca uneori sunt prietenii care s erup, dar ca acestea pot fi refacute, "innodate", devenind si mai puternice (pentru a arata aceasta idee, se leaga capetele de sfoara taiate anterior, astfel incat legatura va fi mai stransa).
Discutiile si interpretarea pot fi diferite, in functi ede specificul fiecarei clase, bazat pe o activitate ludica, relaxanta si pe o exprimare concreta a unor lucruri destul de abstracte pentru un copil (prietenie, colegialitate, colectiv) exercitiul poate fi deosebit de util, mai ales la clasele mai mici.
Sugestii pentru profesori:
- asigurati-va ca sfoara pe care doriti sa o utilizati este suficient de lunga pentru a ajunge la toti copiii clasei si suficient de rezistentaa pentru a nu putea fi rupta de acestia;
- tinand cont ca primul copil, cel care incepe jocul , nu va mai primi ghemul de la un alt coleg, spuneti -i dumneavoastra o calitate pentru a nul lasa pe din afara. Puteti alege pentru inceput un copil pe care nu ati avut pana acum ocazia sa il laudati in fata clasei, avand astfel o posibilitate de a-l castiga.
preluare din Jocul de-a viata
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu