Ice breacking exercises

ALINIEREA ÎN ORDINEA ZILEI DE NAŞTERE

Fără să vorbiţi, aliniaţi-vă în funcţie de ziua şi luna voastră de naştere.
Grupul este lăsat să se descurce singur şi pentru ordinea de aliniere să folosească comunicarea nonverbală.

NUME CELEBRE

Facilitatorul scrie un nume celebru (un star, un personaj istoric, un personaj de desene animate etc.) pe o etichetă şi lipeşte pe spatele fiecăruia fără să le spună. Participanţii se mişcă şi pun întrebări de tipul „da” şi „nu” până ghicesc cine sunt ei.
VISUL
Toată lumea stă în cerc şi fiecare trebuie să se prezinte, oferind date despre originea şi aspiraţiile lui de viaţă.

DIN FERICIRE / DIN NEFERICIRE
Acest joc poate fi jucat pe perechi sau în cerc. Primul jucător începe povestirea cu: „din fericire când m-am trezit azi dimineaţă era frumos...”. Al doilea continuă „din nefericire, liniştea gândurilor mi-a fost tulburată de...”. Al treilea continuă „din fericire...” şi tot aşa procedează şi restul grupului.

POVESTIREA REALIZATĂ ÎN GRUP
Mai mulţi oameni se aşează în cerc şi compun pe rând o povestioară din câte o frază sau un paragraf scurt care se încheie cu „apoi” sau „dar”, acesta fiind semnalul pentru următorul participant care trebuie să continue. Nimeni nu poate şti dinainte modul în care va evolua povestea, dar participanţii pot introduce cuvinte cum ar fi „deodată”, „imediat”, „surprinzător” ş.a.m.d. pentru a schimba firul povestirii.
STATUIA EMOŢIILOR

O persoană se gândeşte la o emoţie, o mimează (ca şi statuie). Ceilalţi intuiesc ce stare a imitat.

JOCUL NUMELUI

Prenumele însoţit de un adjectiv care să înceapă cu prima literă din prenume.
Ex. Cristina cea curioasă pentru că îi place să cunoască multe lucruri.

ASTĂZI MĂ SIMT

Desenează expresia cea mai potrivită pentru starea emoţională pe care o simţi acum.





CREATIVITATE

1. Concepeţi zece fraze neconvenţionale pe care un profesor le poate utiliza la începutul orei în clasă pentru a crea o atmosferă agreabilă.
2. Construiţi o relatare de o pagină pe tema „Ce visează câinele meu despre mine”.
3. Cum vă imaginaţi oamenii în 2200.
4. Enumeraţi zece întrebuinţări neobişnuite pentru o portocală şi pentru o forfecuţă de unghii.
5. Ce jocuri aţi imagina în timpul recreaţiilor pentru elevii din liceu.
6. Cum am putea opri timpul în loc?
7. Imaginaţi un dialog umoristic între un campion la alergări şi linia de sosire.
8. Alcătuiţi o poveste cu următoarele cuvinte: nimfă, furnici, copilărie, şocant, barcă.
9. Sugeraţi cel puţin şase idei pentru a face mai agreabilă sala de clasă unde învăţaţi.
10. Enumeraţi cât mai multe invenţii inutile. (ex. pastă de dinţi pentru hipopotami, ochelari de soare pentru cârtiţe)
11. Enumeraţi cât mai multe imposibilităţi. (ex. să vorbeşti cu tine le telefon, să dai cu capul de-o planetă).
12. Imaginaţi un dialog între Socrate şi Isus.
13. Concepeţi două scrisori imaginare pe care le-aţi adresa una lui Sisif şi alta Sfinxului egiptean.


CINE SUNT EU?

Completează următoarele fraze:
Oamenii de care îmi pasă cel mai mult sunt....................
Mă simt mândru de mine pentru că.................................
Oamenii pe care îi admir cel mai mult sunt.....................
Îmi place să......................................................................
Îmi doresc să....................................................................
Unul din cele mai bune lucruri făcute de mine este.........
Mi-ar plăcea să devin.......................................................
Prefer să..................decât să............................................
Îmi propun să..................................................................
Ştiu că pot să..................................................................

DACĂ...

Completaţi următoarele propoziţii
Dacă aş fi o floare aş fi......................................
Dacă aş fi animal aş fi.......................................
Dacă aş fi o culoare aş fi...................................
Dacă aş fi o jucărie aş fi....................................
Dacă aş fi actor aş fi..........................................
Dacă aş fi vedetă aş fi.......................................
Dacă aş fi instrument muzical aş fi...................
Dacă aş fi sportiv aş fi......................................
Clasa mea
Dacă clasa mea ar fi...............
O maşină, ar fi........................
O mâncare, ar fi.....................
Un film, ar fi..........................
O floare, ar fi..........................
O emisiune TV, ar fi..............
O materie, ar fi.......................
O profesie, ar fi......................
O melodie, ar fi......................
Un animal, ar fi......................

AFIŞUL MEU PUBLICITAR

Cum ar arăta un afiş publicitar despre tine?

CEL MAI INTERESANT LUCRU SUNT EU

Elevii realizează un colaj care să cuprindă următoarele date:
Numele:
Vârsta:
Înălţimea:
Culoarea părului:
Ziua de naştere:
Ce îmi palce:
Mâncarea mea preferată:
Culorile mele preferate:
Sportul meu preferat:
Materiile preferate:
Lucruri care nu îmi plac:
Aceste lucruri le fac EU cel mai bine:

CAREUL

Acest lucru facilitează comunicarea dintre voi. Pentru acest scop, căutaţi trei colegi care să aibă caracteristricile înscrise în fiecare cadran.
Merge des pe munte în excursie
Îi place îngheţata
Îi place culoarea roz
Joacă fotbal
Este pasionat de informatică
Are mulţi prieteni
Citeşte literatură SF
Nu fumează
Pictează în timpul liber
Şi-ar dori să piloteze un avion
Face mult sport
Îi place să sămânce pizza
Colecţioează obiecte
vechi
Ascultă muzică retro
Are ochii verzi
Este imbrăcat cu ceva albastru

EXERCIŢII PRIVIND CONSTRÂNGERILE DE INDUCŢIE

Trebuie să realizaţi o scurtă povestire:
- în care toate cuvintele să înceapă cu „a”;
- care să cuprindă cât mai multe cuvinte care se termină în „-ion”.
PARABOLA
Se pune problema inventării în cadrul unor grupuri mici sau individual a unor naraţiuni sub formă de fabulă, poveste, aventură extraordinară.
De exemplu:
„Lumea modernă este asemenea unui caravanserai unde....”
„Un peşte şi un ied doriră să cominice între ei...”
„În peştera lui Alibaba există un colţ pentru comori culturale. Se putea vedea...”
„Albinele se hotărâră să schimbe modul de viaţă în strup. Pentru aceasta ele..”
„O clasă este o..”

LINIA VIEŢII

Luaţi o foaie de hârtie şi desenaţi linia vieţii voastre. Poate fi dreaptă, ascendentă sau descendentă.
Marcaţi cu X locul în care vă aflaţi acum.
Marcaţi evenimentele importante din viaţa voastră. Începeţi cu primele întâmplări.
Lăsaţi mai mult spaţiu pentru a putea adăuga pe parcurs.
Simboluri:
- experienţe pozitive, întâmplări favorabile „٨”.
- experienţe negative, dificile „*”
- am învăţat ceva din ce mi s-a întâmplat „!”
- cât de stresant a fost: S – puţin, SS- destul, SSS- foarte stresant.
- dacă am riscat „R”.
- dacă a fost alegerea mea „A”.
- dacă a fost singura alternativă pe care am avut-o „x”.

CELE 7 SCHIMBĂRI
1. Imaginaţi-vă 7 schimbări pe care aţi vrea să le introduceţi în şcoala voastră.
Această instrucţiune trebuie prezentată prin precizarea faptului că se impune o imaginaţie nerestrictivă, ca sub efectul unei baghete magice.
Schimbările trebuie să fie notate.
2. Pe o foaie, ordonaţi de sus în jos schimbările, de la cea pe care o consideraţi cea mai importantă până la cea mai puţin importantă.
3. Pe o altă foaie, faceţi aceeaşi ordonare, însă de la cea pe care o consideraţi cea mai realizabilă până la cea mai puţin realizabilă.


TEST

1. Ia un pix şi o hârtie.
2. Când alegi numele, acestea să fie ale unor oameni pe care îi cunoşti.
3. Mergi după instrucţiuni. E foarte important pentru rezultatul testului.
4. Nu citi înainte.
1. Pe o coală de hârtie scrie numerele de la 1 la 11 într-o coloană în stânga paginii.
2. În dreptul numerelor 1 şi 2 scrie oricare două numere. Nu ai un număr favorit?
3. În dreptul numerelor 3 şi 7 scrie numele a două persoane de sex opus.
4. Scrie orice nume vrei (prieteni, familie) în dreptul numerelor 4, 5 şi 6.
5. Scrie titlurile a 5 cântece în rândurile 8,9,10 şi 11.
6. Pune-ţi o dorinţă.
Interpretare
1. Numărul persoanelor la care vei transmite acest joc este cel din dreptul numărului 2.
2. Persoana din spaţiul 3 este persona pe care o iubeşti.
3. Persoana pe care o placi dar cu care relaţia nu poate rezista este cea din spaţiul 7.
4. Cel mai mult ţi la persoana de la numărul 4.
5. Persoana din spaţiul 5 te cunoaşte cel mai bine.
6. Persoana din dreptul numărului 6 este steaua ta norocoasă.
7. Cântecul din spaţiul 8 este cântecul pentru persoana din dreptul numărului 3.
8. Cântecul din spaţiul 9 este cântecul pentru persoana din dreptul numărului 7.
9. În spaţiul 10 este cântecul care îţi descrie starea / felul în care gândeşti.
10. La 11 este cântecul care îţi spune cum vezi viaţa.
11. La numărul 1 este numărul tău norocos.

TEST DE PERSONALITATE

1. Scrie cinci caracteristici ale animalului preferat.
2. Scrie cinci caracteristici ale păsării preferate.
3. Ce simţi când te afli în faţa mării?
4. Ce ai simţi dacă ai vedea nişte ruine în deşert.
5. Imaginează-ţi un cub. Ce culoare are?
Interpretare
1. Cum te vezi tu pe tine însuţi.
2. Cum ai vrea să fii.
3. Atitudinea ta în faţa vieţii.
4. Atitudinea ta în faţa morţii.
5. Culoarea în care vezi căsătoria.

5 comentarii:

  1. Foarte interesant blogul,mă bucur că l-am descoperit!
    Mult succes în continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Niciodată nu e prea târziu să spun mulțumesc! Dar mai știu că mai frumos era să nu fi fost atât de târziu... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. e fain! nu puteam sa fac tm cu ele

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult blog-ul, ma bucur ca l-am descoperit, iar temele propuse pt. orele de dirigentie sunt de un mare interes. Imi plac mult jocurile icebreaking! Persoana care se ocupa de acest blog e geniala, bravo!
    Anca Ratiu Sibiu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că găsiți lucruri utile. În curând voi mai publica noutăți, am bookmark-ul plin,dar aștept să treaca RODIS-ul de la noi din scoala. "
      Țineți aproape" :)))

      Ștergere