Obiective:
Fiecare elev va fi indemnat sa incerce sa-si imagineze si sa descrie o "planeta personala", respectiv o lume noua, realizata dupa propriile preferinte, careia sa-i dea un nume, sa o populeze si sa o construiasca astfel incat aceasta sa reprezinte idealul sau. In functie de tema pe care dorim sa o discutam, instructiunile il pot indemna pe "creator" sa puna accentul pe un anumit aspect. De exemplu, sa descriem mai in amanunt viata de familie pe planeta X, cum sunt copii, cum sunt relatiile itre oameni, intre profesori si elevi etc. "Planetele" fiecaruia vor fi apoi reprezentate grupului de elevi (fie intr-un grup de 6-7 elevi, fie intregii clase).
Aceasta descriere il poate ajuta pe copil sa-si exprime opiniile legate de diferite aspecte in mod indirect, cu o mult mai mare libertate decat in cazul unor intrebari sau discutii directe de tipul "Cum ai vrea tu sa se poarte colegii cu tine?". Tocmai de aceea, este bine sa lasam o cat mai mare libertate in imaginarea "planetei personale" si sa evitam judecarea critica a descrierilor obtinute.
Exercitiul poate fi util la orice varsta, dar in special la clasele mici (II-IV), la care capacitatea de explicitare directa a nevoilor si aspiratiilor este mai redusa. La aceasta varsta putem cere copiilor sa si ilustreze grafic aspecte ale planetei, daca timpul alocat este mai mare decat o ora.
Sugestii pentru profesori:
- exprimarea unor nevoi, dorinte, aspiratii personale, legate de mediu si stilul de viata
- dezvoltarea creativitatii
Fiecare elev va fi indemnat sa incerce sa-si imagineze si sa descrie o "planeta personala", respectiv o lume noua, realizata dupa propriile preferinte, careia sa-i dea un nume, sa o populeze si sa o construiasca astfel incat aceasta sa reprezinte idealul sau. In functie de tema pe care dorim sa o discutam, instructiunile il pot indemna pe "creator" sa puna accentul pe un anumit aspect. De exemplu, sa descriem mai in amanunt viata de familie pe planeta X, cum sunt copii, cum sunt relatiile itre oameni, intre profesori si elevi etc. "Planetele" fiecaruia vor fi apoi reprezentate grupului de elevi (fie intr-un grup de 6-7 elevi, fie intregii clase).
Aceasta descriere il poate ajuta pe copil sa-si exprime opiniile legate de diferite aspecte in mod indirect, cu o mult mai mare libertate decat in cazul unor intrebari sau discutii directe de tipul "Cum ai vrea tu sa se poarte colegii cu tine?". Tocmai de aceea, este bine sa lasam o cat mai mare libertate in imaginarea "planetei personale" si sa evitam judecarea critica a descrierilor obtinute.
Exercitiul poate fi util la orice varsta, dar in special la clasele mici (II-IV), la care capacitatea de explicitare directa a nevoilor si aspiratiilor este mai redusa. La aceasta varsta putem cere copiilor sa si ilustreze grafic aspecte ale planetei, daca timpul alocat este mai mare decat o ora.
Sugestii pentru profesori:
- in multe cazuri, gradul si modul in care un copil isi va pune imaginatia la contributie pentru a obtine "planetele" cat mai complexe si mai interesante tine si de modul de prezentare initiala a exercitiului. Incercati sa faceti o prezentare cat mai interesanta si incitanta, pentru a-i motiva pe copii sa participe cu adevarat.
- o idee interesanta sau controversata care apare in prezentarea unui copil merita in general urmarita . De exemplu, cineva poate afirma : "Pe planeta mea nu se face scoala!". In loc sa desconsideram din start aceasta afirmatie, putem aprofunda discutia: "Haideti sa ne imaginam cum ar fi intr-adevar daca nu s-ar face scoala. Ce s-ar intampla?" etc.
preluare dinJocul de-a viata
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu