Obiective:
- autocunoastere
- autoobservare
- dezvoltarea imaginii de sine
Varianta 1
Fiecare elev isi alege un personaj preferat (desene animate, film, carti etc) si va "cere" acelui personaj sa il descrie pe scurt (4-5 caracteristici, pe care sa si le poata justifica). Elevii vor fi tentati sa descrie caracteristici fizice, dar vor fi ghidati in descrierea unor trasaturi de carcater, aptitudini, calitati, comportament.
Varianta 2
Se potriveste mai bine elevilor mai mari, dar poate fi privita si ca o continuare a variantei 1. Elevul va alege o persoana reala din anturajul sau si isi va imagina cum ar fi caracterizat de aceasta.
Exemplu: Dan il alege ca Superman sa ii faca o caracterizare, apoi, in varianta 2 il va alege pe tata sa ii faca o caracterizare.
Apare o explorare a propriei persoane, o autoobservare a propriei persoane.
Sugestii pentru profesor:
- nu judecati critic caracterizarile facute de elevi
- cereti explicatii atunci cand credeti ca este nevoie ("De ce ar spune mama ca esti lenes?")
- daca vreti sa evidentiati anumite aspecte puteti sugera categoria sin care sa fie aleasa persoana ("Cum te-ar descrie colegul?")
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu