Oglinda

Obiective:
  • autocunoastere
  • autoobservare
  • dezvoltarea imaginii de sine

Varianta 1

Fiecare elev isi alege un personaj preferat (desene animate, film, carti etc) si va "cere" acelui personaj sa il descrie pe scurt (4-5 caracteristici, pe care sa si le poata justifica). Elevii vor fi tentati sa descrie caracteristici fizice, dar vor fi ghidati in descrierea unor trasaturi de carcater, aptitudini, calitati, comportament.

Varianta 2

Se potriveste mai bine elevilor mai mari, dar poate fi privita si ca o continuare a variantei 1. Elevul va alege o persoana reala din anturajul sau si isi va imagina cum ar fi caracterizat de aceasta.

Exemplu: Dan il alege ca Superman sa ii faca o caracterizare, apoi, in varianta 2 il va alege pe tata sa ii faca o caracterizare.

Apare o explorare a propriei persoane, o autoobservare a propriei persoane.

Sugestii pentru profesor:

  • nu judecati critic caracterizarile facute de elevi
  • cereti explicatii atunci cand credeti ca este nevoie ("De ce ar spune mama ca esti lenes?")
  • daca vreti sa evidentiati anumite aspecte puteti sugera categoria sin care sa fie aleasa persoana ("Cum te-ar descrie colegul?")

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu