Lista valorilor mele

Obiective
  • identificare scalei de valori personale
  • compararea cu valorile altora
  • discutarea rolului pe care il au valorile dupa care ne conducem viata

Se distribuie fisele si se cere elevilor sa ordoneze afirmatiile prezentate in functie de importanta pe care le-o acorda.

click dreapta pe imagine --> open link in new window



Dupa ce toti elevii au completat fisele se initiaza o discutie pe grupuri despre modul in care fiecare elev a ordonat afirmatiile din fisa. In cadrul fiecarui grup se compara primele cinci valori alese de elevi, putandu-se realiza un clasament al "valorilor grupului", care va fi prezentat clasei. Purtatorul de cuvant al fiecarui grup va argumenta alegerea acelor valori in detrimentul altor valori. Pornind de la valorile prezentate de fiecare subgrup se poate realiza "clasamentul valorilor clasei". Este foarte important sa se discute impactul pe care-l au valorile dupa care ne conducem asupra comportamentelor noastre si relatiilor cu ceilalti.
Pentru elevii mai mari care au deja conceptul de "valoare", exercitiul se poate desfasura si fara fisa, caz in care elevii vor lista fiecare primele cinci "lucruri" are sunt cele mai importante pentru ei in viata. Cele cinci lucruri pot sa fie obiecte, fiinte, activitati, calitati morale etc.

Sugestii pentru profesor:
  • analizati diferentele si asemanarile care apar si impactul pe care acestea l-ar putea avea asupra relatiilor cu ceilalti, principiul cat si asupra modului de viata al persoanei
  • discutia se poate extinde la diferentele de perspectiva supra vietii pe care la aduce, de exemplu principiul de a te conduce dupa valoarea de "a-mi dedica timpul cresterii personale sau spirituale" comparativ cu "a trai intr-o casa cu multe facilitati" sau "a avea mult timp liber sa fac ce vreau"

preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu