Comunica prin desen

Obiective:
  • dezvoltarea comunicarii non-verbale
  • dezvoltarea capacitatilor de inhibare a impulsivitatii si asteptarea randului
  • identificarea modului personal de relationare cu ceilati

Pentru acest exercitiu este nevoie de o coala A3 si creioane colorate. Se lucreaza in perechi, fiecare elev alege o culoare cu care va desena. Incepe unul din fiecare pereche si deseneaza ceva, la alegere, pe foaie. Dupa ce a terminat, continua celalalt, desenand la randul sau ceva. Nu se pun interdictii legate de o tema anume a desenelor, elevii pot desena forme geometrice simple, linii sau chiar obiecte mai complexe. Idea este ca fiecare sa deseneze ceva, alternativ, pana cand se umple coala sau pana cand considera ca au terminat. Conditia este ca nu au voie sa vorbeasca intre ei. Cei doi parteneri pot sa se completeze reciproc in desen sau sa deseneze separat, independent. In finale, cand perechile au terminat, se porneste o discutie care poate sa vizeze urmatoarele aspecte:
  • cum s-au simtit in timpul exercitiului?
  • s-au armonizat sau nu cu partenerul?
  • le spune ceva acest exercitiu despre modul in care se relationeaza cu alte persoane sau cu colegul cu care au realizat exrcitiul in mod special?

Sugestii pentru profesori:
  • incercati sa influentati cat mai putin elevii cu privire la ce anume pot desena sau la modul de interactiune intre elevii din aceeasi echipa
  • exercitiul urmareste ca fiecare elev sa-si identifice modul propriu de interactiune cu celalalt.
preluare din Jocul de-a viata

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu